Värre än vanligt…

Det finns hopp

För ovanlighetens skull är jag hemma på grund av förkylning; jag är lycklig nog att sällan vara sjuk, men nu har den elaka snuvan slagit till. Då gäller det att försöka pigga upp sig själv så gott det går, så jag visar två bilder där den härliga vårsolens glans kan anas.

För övrigt har renoveringsarbetena satt full fart och mitt sjukläger påminner mest om ett inferno, för här bilas balkongernas gamla betongplattor bort för fullt. Det låter i hela huset, jag lovar. Inte precis vad man önskar sig när man är så illa tvungen att hålla sig hemma. Imorgon ska de byta alla fönstren hos mig. Just nu finns inte det heller bland de saker jag önskar mig.

8 svar

  1. Prosit!

    16 februari 2010 kl. 13:03

  2. Du får tänka på hur skönt det kommer bli när det är klart!

    16 februari 2010 kl. 13:06

  3. Krya på dig. Hoppas du slipper vara hemma när dom rycker ut fönstren. Drag och sånt du vet, inte alls bra för förkylning

    16 februari 2010 kl. 13:12

  4. Staffan H

    Mira: Tack!

    Maj Korner: Jag vet att det kommer att bli jättesnyggt; de har redan renoverat tre av fem hus.

    Skogsnuvan: Tack. Om de håller sig i ett rum åt gången har jag räknat ut att jag inte behöver vara just där just då. 🙂

    17 februari 2010 kl. 00:01

  5. Lite dålig timing med fönsterbyte och förkylning. Hoppas att du klarar av att bli frisk trots att det är rörigt hemma.

    17 februari 2010 kl. 21:32

  6. Staffan H

    Kersti: Jag håller med; timingen kunde varit bättre (och gärna fönsterbyte vid plusgrader). Det ska nog gå vägen ändå.

    17 februari 2010 kl. 22:36

  7. tusse

    Vackra, stämningsfulla bilder utan effektsökeri.

    18 februari 2010 kl. 00:01

  8. Staffan H

    Tusse: Tack så mycket!

    18 februari 2010 kl. 21:38

Lämna en kommentar