Värre än vanligt…

Instrument för Vattenmusik?

Idag har två killar härjat här hela dagen och bytt ut samtliga fönster i lägenheten. Jag har numera treglasfönster och de levererades med persienner. Inte mig emot, även om det inte var riktigt nödvändigt för mitt vidkommande. Killarna arbetade flitigt och ihärdigt och gick inte härifrån förrän klockan var 18. Lägenheten kändes duktigt utkyld så jag har kört ett elektriskt element, ett sådant där med fläkt du vet, i några timmar och nu börjar det kännas drägligt igen. Eftersom jag inte kunde göra så mycket hemma, förutom att vara i vägen, drog jag mig in till sovrummet så fort det var möjligt. Sedan jag läst tidningen och tittat i några böcker, fixade jag bilden ovan för att ha något att göra så tiden skulle gå fortare. Som hemma och sjuk har man inte direkt någonstans att ta vägen.

Det stora gapskrattet fick jag igår kväll när jag såg mig själv i spegeln. Allt snytande hade gjort min näsa illröd och det såg verkligen ut som hade jag tagit på en clownnäsa. Idag har badrummet fått tjäna nyttigare ändamål. Allt byggdamm som blev när de tog ut de gamla fönstren och satte in de nya gjorde att jag lika gärna kunde tvätta gardinerna. Nu hänger rentvättade sovrums- respektive köksgardiner på tork. Imorgon får jag väl tvätta vardagsrumsgardinerna.

4 svar

  1. tusse

    Vad är det för material? Bärnsten?

    18 februari 2010 kl. 00:03

  2. Är det riktiga eller små pytte miniatyrer. Vackra är dom i vilket fall

    18 februari 2010 kl. 08:24

  3. Stackars snytnäsan. Men nu är det över och du kan glädjas åt nya, täta fönster och rena gardiner.

    Instrument för haffsårkester!

    Krya!

    18 februari 2010 kl. 09:40

  4. Staffan H

    Tusse: Det är bärnsten och silver.

    Skogsnuvan: Det är broscher av materialen ovan. Deras verkliga storlekar är inte korrekt återgivna på bilden, men ungefär så.

    Mira: Den är bättre idag och fönsterbytarna ägnade några timmar idag åt att göra färdigt medelst listuppsättning. Det ser snyggt ut nu!

    Visst är det!

    Tackar så mycket!

    18 februari 2010 kl. 21:44

Kommentera

