Värre än vanligt…

Äntligen utanför ytterdörren!

Idag tog jag mig utanför ytterdörren med kameran och kunde sakligt konstatera att det inte fanns några lekande barn utomhus idag.

Snöplogen hade varit där och skrapat av körbanan. Jag tippar på att det tog minst en halvtimme innan ägaren till kombin kunde köra iväg.

Så här ser gatan ut där jag bor så fort det blir vinter och snö. Bättre än månlandskapet på bilden blir det aldrig. Var går körbanan och var går trottoaren någonstans?

5 svar

  1. Nu må du väl hålla med om att svart-vitt-grått är urtrist

    22 februari 2010 kl. 09:01

  2. Ja det är så det blir. Här har vi ju inga trottoarer så man behöver inte fundera på var man ska gå. Det är bara att gå i mitten. Föresten är det 38 grader kallt idag så jag går ingenstans

    23 februari 2010 kl. 10:35

  3. Staffan H

    Skogsnuvan: Envis som jag är (härstammar ju från Norrland) säger jag tjurskalligt ”inte när det passar mina syften”! 😀

    -38 ute – åh huvva! Jag tyckte det räckte och blev över med -20!

    24 februari 2010 kl. 00:22

  4. Snart du Staffan, får vi planera in en walk about nån varm och ljus stans. Långholmen? Blecktornsparken? Kurrekurreduttön?

    24 februari 2010 kl. 09:28

  5. Staffan H

    Mira: Det måste vi absolut göra!

    24 februari 2010 kl. 12:50

Kommentera

