Värre än vanligt…

Töväder!

Så slog vädret om och plötsligt började det töa istället. Hela stan har blivit en vattenpöl, men det är ok. Dock har det kommit några omgångar blötsnö – det är inte alls ok! Av all snö som finns är blötsnö det allra värsta.

Sedan tycks jag ha drabbats av någon köplusta, för igår köpte jag mig faktiskt en ny skrivare. Det blev en sådan där som är fotoskrivare, skanner och kopiator i ett. Nu tror jag att jag börjar bli herre över den någorlunda. När jag ändå var i tagen kunde jag lika gärna köpa en liten bärbar CD-spelare med radio åt mig. Nu får det vara nog med impulsköp för ett tag framöver.

Förresten, vem är det som har kommit på det där med att det absolut ska vara perfekt ordning och reda överallt? Jag tänker ständigt på att städa, ställa i ordning och ha ett riktigt snyggt hem, men så blir det aldrig. Ska man kanske bekänna färg och stå för det istället? Nöff!

6 svar

  1. Tusse

    Ja, det var efterlängtat med töväder men nu skall det bli tillfälligt kallare igen … Strunt samma, det går åt rätt håll!

    28 februari 2010 kl. 21:19

  2. Vad betyder ”nöffet”? Tycker du att du har det grisigt omkring dig? Det tror jag inte på i så fall!
    Det handlar om ambitionsnivå, och det finns ju viktigare saker i livet än att städa. Se där en livsvisdom som jag bjuder på alldeles gratis.

    28 februari 2010 kl. 23:28

  3. Äsch inte tror jag att du har särskilt stökigt omkring dig. Du är liksom inte sån.
    Om det hade töat här skulle jag hoppat i vattenlokar av glädje.
    4 dm snö kom det i helgen så våren är långt borta.

    1 mars 2010 kl. 10:14

  4. Barbro

    Tycker du inte om snö Staffan?

    cool abstrakt bild.

    2 mars 2010 kl. 10:15

  5. bara söka bland plugins gallery, så tog jag något som verkade bra 😀

    2 mars 2010 kl. 21:03

  6. Staffan H

    Tusse: Kallare blev det också, men det går åt rätt håll – åtminstone kalendervis.

    Gabrielle: Tack för livsvisdomen! Jag tog orden till mig på direkten! 😀

    Skogsnuvan: Det beror förstås på vem/vad man jämför med… Här har kylan och snön kommit tillbaka så glädjen blev kortvarig, men jag förväntar mig att vintern snart får dra sig tillbaka.

    Barbro: Inte i sådana mängder och så länge som det har varat nu! Kul att du gillade bilden.

    2 mars 2010 kl. 22:33

Kommentera

