Värre än vanligt…

Att bli inspirerad

Att bli inspirerad och låta sig inspireras av omgivningen är lätt just nu, så jag lägger ut tre bilder som jag bara kände för att ta utan att ha pretentioner åt mästerverkshållet till (som om jag brukar ha det).

Strängt tuktad och tråkig form, men lite glada färger här och var mitt i det strama.

Lek med färg och form på olika sätt och från olika epoker. Kanske inte världens bästa exempel, men det struntar jag i just nu.

4 svar

  1. Hua så hemskt att bo i ett sådant där hus Jag ryser av fasa

    16 mars 2010 kl. 10:10

  2. Aktualiserar en tankegång jag hade i jåns om att jag hellre bor i någonting fult och tittar ut på något vackert än bor i något vackert och tittar ut på något fult.

    Det synes mig som om hemskabetonghuset i alla fall speglar en betydligt skönare omgivning!

    16 mars 2010 kl. 12:07

  3. Staffan H

    Skogsnuvan: Jag kan trösta dig med att det inte är något bostadshus. I den kåken huserar de som studerar arkitektur vid KTH.

    Mira: Gillar din tankegång och lite av tanken bakom bilden var just att låta det vackrare spegla sig och skymta fram i det fula.

    16 mars 2010 kl. 22:49

  4. tackar 😀

    17 mars 2010 kl. 20:52

Kommentera

