Värre än vanligt…

Glasklar explosion!

Idag exploderade jag av ilska när jag kom hem från jobbet! Utbrottet har legat och pyrt under ytan ett tag, men idag blev jag skogstokig på alla installations och ombyggnadsarbeten. Idag skulle bredbandsuttag installeras i lägenheterna. Propån om att jag skulle flytta möbler hit och dit ignorerade jag helt sonika. Arbetet är inget som jag beställt och för det första är jag singel, jobbar heltid och har just nu mycket om mig. Alltså kändes det inte som om jag hade tid eller ork över för sådana övningar.

Nåja, den biten fixade de själva – de svor förmodligen ve och förbannelse över mig, men det skiter jag högaktningsfullt i och har i så fall givit sjufalt igen med mina eder. Möblerna hade de flyttat på, men ok det kan jag ta. Vad jag inte accepterar är att hela lägenheten var full av borrdamm igen. Vad jag absolut inte vill acceptera är placeringen av någon sorts bredbandscentral.

Den har satts upp på en vägg i hallen och är ett synnerligen dominant inslag där. Dessutom skuggar den ljuset från taklampan något. Hade de satt den på motstående vägg bredvid elcentralen ovanför hatthyllan hade den inte stört. Jag lyckades motstå min första primitiva instinkt att slita ner den missprydande skiten per omgående, men svårt var det.

Återigen är möblerna täckta av ett lager strävt byggdamm och jag surar. Det var inte så många veckor sedan jag avlägsnade byggdammet efter fönsterbytet från dem. Till fönsterbytarnas försvar vill jag säga att de städade verkligen så noga efter sig de bara kunde. Så var inte riktigt fallet med bredbandsinstallatörerna.

Imorgon kommer de för att justera de nya fönstren. De har lovat att det inte stökar till och det funkade ju bra sist så de får väl komma då. Vidare funderar jag starkt på att propsa på att få lådan flyttad så jag slipper se skiten.

Är man på krigsstigen tycker jag att det här stycket ur Wagners Siegfried passar utmärkt. Nu ska jag googla på praktiserande av voodoo och annan svartkonst. Det är roligare än att byggstäda!

6 svar

  1. Sånt damm som är så svårt att få bort.
    Eftersom det snart är påsk så kan jag ge dig några riktigt bra häxtrix som jag brukar ta till när det är för jävligt.

    24 mars 2010 kl. 12:54

  2. Det finns vissa anledningar till att jag inte bor i lägenhet.

    Men även vi som bor i villa kan råga ut för slubbiga hantverkare. Som när bergvärmeinstallatören sög vatten med vår hushållsdammsugare eller när densamme borrade hål i vägen i källaren utan att stänga dörren till resten av huset. Dagarna innan jul.

    Morr!

    24 mars 2010 kl. 13:37

  3. Glömde säga att du går från klarhet till klarhet! Snyggt jobbat med glaset!

    Nu vill jag se en glasbild med ljusa konturer också! 🙂

    24 mars 2010 kl. 13:39

  4. Staffan H

    Skogsnuvan: Det är bland annat därför jag blev så förbannad. Knepen kan säkert komma till användning så jag tackar och bockar.

    Mira: Undrar just vilka de anledningarna kan vara… Är hursomhelst glad för att jag inte råkade ut för sådana bergvärmeinstallatörer när jag satte in bergvärme i min kåk.

    Tackar så mycket, det är en bild från en av kursövningarna. Ljussättning är så spännande och intressant. Får se när jag får tillfälle till att ta en sådan glasbild.

    24 mars 2010 kl. 22:46

  5. Tusse

    Staffan lyfter svärdet till strid, sjungandes Wagner!
    Tillräckligt för att skrämma bort vilken bredbandsinstallatör som helst och få byggdammet att bilda chladniska klangfigurer!

    24 mars 2010 kl. 23:08

  6. Staffan H

    Tusse: Ja här mobiliseras som sjutton!

    25 mars 2010 kl. 22:25

Kommentera

