Värre än vanligt…

Ihopsamlade bilder

Uppmaningen på den molnformade lappen åtlyder jag en annan gång...

Fick sitta och tittade igenom vad jag tagit för bilder på sistone. Arbete och annat har gjort att det inte blivit så mycket fotograferat som det brukar. Att jobba kontorstid har både för- och nackdelar och jag kan sakligt konstatera att man på sätt och vis blir lite bortskämd när man jobbar skift.

Bilden ovan tog jag på skolan där jag gått en kurs i ljussättning. Fem kurstillfällen à tre timmar går rysligt snabbt. Många nya intryck och kunskaper har jag fått; nu vidtar kursdeltagarens eget ansvar att öva in den nyss erhållna klokskapen så den sitter plus att sedan försöka underhålla den så den inte rostar ihop.

Ute i det fria är det här en syn jag gillar: Smältande snö! Snart kommer de första vårväxterna att sticka upp ur jorden. Sedan blir det en tid då man får titta på torrt fjolårsgräs och skämmas så smått över allt man borde ha gjort, men inte gjorde. Nåja, tiden räcker inte till för allt och därefter blir allt grönt och fint. Eftersom vi haft en så lång och bister vinter nu borde det inte vara för mycket begärt att önska sig en riktigt skön sommar, eller hur?

8 svar

  1. Tusse

    Vi ser fram emot den dag då Staffan hörsammar denna kallelse.

    30 mars 2010 kl. 10:29

  2. De först vårväxterna har redan tittat upp och jag säger som Tusse, jag väntar ivrigt på ditt monster…

    30 mars 2010 kl. 19:22

  3. Nu är det snart dags för dig att fotografera vårblommor och blommande träd. Ser fram mot det.

    31 mars 2010 kl. 08:39

  4. Barbro

    Trevlig Påsk och många färgade ägg med fina fjädrar därtill önskas till Staffan, Tusse och Mira, Skogsnuvan. hälsningar barbro

    1 april 2010 kl. 05:58

  5. Fina bilder som vanligt får jag lov att säga. Ljussättningskurs låter väldigt spännande.

    1 april 2010 kl. 22:22

  6. Staffan H

    Tusse: Är du alldeles säker på det där?

    Mira: Tyckte mig se något som stack upp ur jorden häromdagen. Då var det alltså sant och inget önsketänkande från min sida!

    Skogsnuvan: Snart kan jag börja göra sådant. Det längtar jag också efter.

    Barbro: Tackar så mycket och en riktigt Glad Påsk önskar jag dig med.

    Kersti: Tack – kul att du gillade hopplocket. Ljussättningskursen var väldigt spännande och lärorik. Plötsligt blev det jättekul att ”gå i skolan”. 😉

    1 april 2010 kl. 22:31

  7. Tusse

    Alltså, du förväntas *rita* ett monster, inte bli ett!

    2 april 2010 kl. 10:31

  8. Staffan H

    Tusse: Det sistnämnda ligger närmare till hands för mig, men ok – en dag ska jag fatta ritstiftet. 🙂

    2 april 2010 kl. 22:22

Kommentera

