Värre än vanligt…

Med ett ord och några bilder: Hjulsjö

Hjulsjö är en plats som inte hör till de mer kända ställena i Sverige. Desto mer känt är det närbelägna Bredsjö där den dyra och goda osten (säger de som förstår sig på sådant) Bredsjö blå tillverkas. Inte desto mindre gillade jag det lilla Hjulsjö, så jag tog tillfället i akt och tog några bilder.

Perspektivförvrängning så in i bara den men vill man ha med hela kyrkan på bild och det är trångt om plats om möjligheter får man ta de smällar som vidvinkelobjektivet bjuder på.

Helt uppriktigt talat skulle jag nog inte vilja vara ägare till det här huset, men jag tyckte om den atmosfär det utstrålade. Känns tryggt och fridfullt på något vis.

Folk kan säga vad de vill om får, men jag tycker om dem.

5 svar

  1. Tusse

    Folk får säga vad de vill …

    8 april 2010 kl. 22:15

  2. Får får inte får, får får lamm!

    9 april 2010 kl. 08:13

  3. Bä!

    9 april 2010 kl. 08:13

  4. Det huset kostar det nog på att hålla uppvärmt.
    Får gillar jag väldigt mycket. För några år sedan hade jag 150 st på mina marker och det blev så fint överallt. Det var roligt att kolla på dom för inte är dom så dumma som en del tror. Av ullen tovar jag en massa fina saker och kardar och spinner och färgar garnet som blir fina plädar och tröjor som värmer helt otroligt. Fåren är underbara djur.

    9 april 2010 kl. 08:19

  5. Staffan H

    Tusse: Du förstod vad jag tänkte men inte skrev… 😉

    Mira: Jo jag minns också mellanstadietiden. 🙂

    Skogsnuvan: Det gör det säkert. Fåren hjälper till att hålla landskapet öppet på alldeles naturlig väg och ull är ett mycket fint, om än lite svårtvättat, material.

    10 april 2010 kl. 11:36

Kommentera

