Värre än vanligt…

Inte så långt in i skogen

Inne i skogen hittade jag den här intressanta svampen på en kullfallen björkstam. Nej, jag tog inte med mig den och jag har ej heller försökt sälja den under falska förespeglingar som att man blir en kul typ av att testa den. Jag är rädd om livhanken – både min egen och andras.

Inte så långt in i skogen låg isen fortfarande kvar på en liten sjö, men här syns det tydligt vad som komma skall. Snart är det riktigt vackert där. Hoppas att jag får tillfälle att återvända dit då.

3 svar

  1. Tusse

    Om man har otur blir man svampig i bollen, och det är inte så kul, typ!

    14 april 2010 kl. 22:53

  2. Den tickan kan man använda att färga garn med. Den ger en vackert orange ton. Äta den ska man nog inte.

    15 april 2010 kl. 12:14

  3. Staffan H

    Tusse: Nä precis!

    Skogsnuvan: Tur att jag inte kände mig särskilt sugen på tickan och tack för informationen om vad den går att använda till. Man lär sig något nytt varje dag! 🙂

    15 april 2010 kl. 22:37

Kommentera

