Värre än vanligt…

Samma fasad, men ändå inte

Samma fasad, men redigerad på två olika sätt och det var inte särskilt mycket envist pyssel bakom någon av dem. Det ska tydligen inte vara lätt att välja bild ibland…

En jäkla skillnad, eller hur?

Annars har jag mest arbetat och även börjat röja upp hemma. Tanken är att jag ska bli av med byggdammet och komma i ordning. Bara för det drar jag hem fler grejor och prylar. Jag är nog ett hopplöst fall. Min dröm är just nu att kunna bo i ett mindre hus försett med ett hyfsat väl tilltaget uthus där jag åtminstone kan ha mina fotoprylar och lite svängrum, ungefär som en lekstuga för fullvuxna. Man ska ständigt ha drömmar och idéer, annars blir livet väldigt tråkigt.

Gott om fantasi har jag för övrigt alltid haft och den egenskapen har inte blivit bättre med åren och det är jag glad för. Fakta är inte alltid så kul – Wayne’s World är mycket roligare! Ibland kommer man dock inte undan. Jag ägnade ett par timmar åt att återigen studera bilmarknaden. Inte alldeles lätt, men jag tror att jag vet åt vilket håll det lutar just nu.

5 svar

  1. Tusse

    Väntar med spänning … blir det en rysk traktor eller någonting med måsvingedörrar?
    Tidningen Klassiker (med den oförliknelige Claes Johansson på en tung post i redaktionen) hade nyligen ett temanummer om … Volvo 240!
    Så långt har det alltså gått.

    25 april 2010 kl. 15:39

  2. Staffan H

    Tusse: Det blir nog något mer alldagligt… 😉

    Rysk traktor kontra Hisingetraktor – steget är både långt och kort på samma gång. Jag har haft två Volvo 240 och jag gillade verkligen den bilen. Det var definitivt inte det häftigaste man kunde tänka sig, men skön (om än trög) att köra och väldigt tryggt och trist pålitlig. Nu hör den tydligen till klassikerna. Där ser man!

    25 april 2010 kl. 21:36

  3. Lekstuga för fullvuxna det var ett härligt uttryck tycker jag. Jag drömmer också om att ha en egen atelje nere i mitt uthus och jag har ett uthus men det kostar att göra iordning och mitt största problem är pengar men man vet aldrig. Man kan i alla fall önska.

    26 april 2010 kl. 07:51

  4. Den översta bilden är helt klart min favorit!

    Så han ska bli med bil nu äntligen!?

    27 april 2010 kl. 08:53

  5. Staffan H

    Skogsnuvan: Alla uttryck är bra utom de dåliga och visst ska man önska sig och drömma om saker, för någon enstaka gång kan det ju tänkas slå in.

    Mira: Tackar och ja det ska jag!

    5 maj 2010 kl. 23:49

Kommentera

