Värre än vanligt…

En gammal Packard

För ett par veckor sedan gick jag förbi denna gamla skönhet. Typiskt nog stod den parkerad vid Slussen och ljusförhållandena var inte de bästa. Envis som jag är måste jag naturligtvis försöka ändå och jag fick några bilder av den med mig hem.

Meka bilar har aldrig intresserat mig, ej heller passar det min rygg. Byter jag bilbatteriet riskerar jag att få ta mig fram i orangutangställning resten av dagen, men att njuta av åsynen av en fint bevarad gammal bil känns inte alls och lämnar bara positiva intryck. Någon dag ska jag ta tillfället i akt och besöka en veteranbilsträff eller ett veteranbilsrally och naturligtvis ska kameran vara med då.

4 svar

  1. Åh! Jag som trodde det var din nya!

    Då hade väl det här http://mirasmirakel.blogspot.com/2009/08/kromen-blankte-i-dess-nos.html passat dig. Kanske blir en upprepning i år!?

    11 maj 2010 kl. 08:45

  2. Jag som trodde att det var din nya bil som vi skulle få se.
    När blir det bild på den då? Inte lika gammal va. Volvo?

    11 maj 2010 kl. 10:15

  3. Tusse

    Trodde jag också!

    11 maj 2010 kl. 11:46

  4. Staffan H

    Mira: Nix, den nya bilen har jag inte fotograferat ännu, men det kommer så småningom. Inlägget minns jag väl – jag njöt av att titta på alla bilderna.

    Skogsnuvan: Det kommer bilder på bilen så snart jag får ett passande tillfälle att fotografera den. Nix, ingen Volvo; det bidde en sprillans ny Peugeot 207.

    Tusse: Hav tålamod!

    11 maj 2010 kl. 22:35

Kommentera

