Värre än vanligt…

Ett livstecken

Hej och ursäkta att jag varit försvunnen från bloggarenan ett tag, men den arbetsfyllda perioden fortsätter ett tag till. Därför blir det periodvis klent med nya inlägg och besök i andras bloggar. Allt varar ju inte för evigt så en dag är jag igång som vanligt igen, även om det kan dröja ett tag till innan jag är där.

Till livets glädjeämnen hör just nu att jag äntligen blivit av med allt vad byggnadsställningar heter och sedan igår kan jag även använda balkongen. Just idag är vädret inte det bästa för balkonganvändning, men bara känslan av att allt är som vanligt igen tilltalar mig. Nackdelen är att nu är det hög tid att göra rent ordentligt och det arbetet hör inte till mina favoritsysselsättningar.

Som vanligt gäller det att ha en lämplig undanflykt till hands och det har jag naturligtvis även här; jag har bilder jag tog förra veckoslutet som ska behandlas färdigt. En annan undanflykt är att studera boken ”Bilden av modet” (förf: Lotta och Tonie Lewenhaupt) som naturligtvis handlar om svensk modefotografi under en period av 60 år. Inte för jag har några planer på att börja fotografera mode (jag ska ju bli en modern porträttfotograf när och om jag blir stor), men påfylld inspiration i form av vackra bilder sitter alltid fint.

Nu börjar verkmästaren i magen kurra, så jag tror jag går och käkar lunch. Hej svejs!

2 svar

  1. Välkommen tillbaka Jag har faktiskt funderat och saknat dig och dina bilder. Skönt att du är tillbaka med dina fina bilder och underfundiga kommentarer. Fint att du äntligen får vara ute på balkongen igen. Så nu har du ny bil och nyfixat hemma. Går bra för dig du Grattis Grattis

    12 juni 2010 kl. 15:25

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Tack – det värmde! Om inte annat går det åtminstone framåt och det är huvudsaken.

    13 juni 2010 kl. 21:29

Kommentera

