Värre än vanligt…

En lada på landet

Mer svensk sommar än så här kan det väl inte bli? Man kan ju se på ett motiv på olika sätt, men den här ladan och dess omgivningar gjorde mig smått lyrisk.

För övrigt har regeringen lagt ett oerhört korkat lagförslag: Det ska till exempel bli förbjudet att smygfotografera hemma hos någon. Går lagförslaget igenom kanske jag tassar på gränsen till att bli lagbrytare för de här bilderna. På offentlig plats får man (än så länge?) fortsätta att fotografera utan inskränkningar.

Jag har inte läst in mig på förslaget i dess helhet, men jag kan konstatera att det verkar synnerligen ogenomtänkt i en tid då i princip varenda kotte har en kamera i mobiltelefonen och då det läggs ut ett antal bilder på exempelvis Facebook som sannolikt är tagna i hemmiljö utan att den fotograferande frågat om lov först.

Det här är ingen politisk blogg och jag är inte särskilt intresserad av politik så jag släpper ämnet här och nu, men jag måste erkänna att jag ibland undrar vad f-n nutida politiker har i huvudet.

Det är bättre att skaka på huvudet och njuta av den svenska sommaren istället. Sommarängar, betande kor och spännande hus och lador, nya miljöer och nya människor. Livet är allt bra fint ibland!

2 svar

  1. Egil

    Vi har en justitieminister som är tämligen obildad och inkompetent vilket visar sig i att hon hela tiden försöker ta genvägar och tror att hon måste prestera nya lagar i stället för att använda de vi redan har.
    Tyvärr tror jag att motståndarlaget har en ännu jävligare kandidat till posten 😦

    http://blogg.tianmi.info/2010/06/27/personlig-integritet-och-fotoforbudslagen/

    29 juni 2010 kl. 07:48

  2. Staffan H

    Egil: Mycket talar för att din analys är väldigt korrekt. Tack för länken!

    29 juni 2010 kl. 20:07

Kommentera

