Värre än vanligt…

För att sätta lite fart på fantasin

Jag bestämde mig för att lägga ut den här bilden för att ge fantasin lite att göra i sommarvärmen. Fantasin måste få sin beskärda del den också. Idag har jag även kommit fram till att min uppgift här i livet måste vara att dokumentera saker och ting jag ser med kamerans hjälp. Synd bara att det tog så lång tid att inse det, men bättre sent än aldrig heter det ju och det är väldigt sant.

För sådär en 35 år sedan var kamerapromenader något som fick mig att inse att jag faktiskt kunde åstadkomma något och en sysselsättning som gjorde mig glad. Tänka sig, jag blir fortfarande minst lika glad av att få lalla runt med kameran eller hålla på i studion. Förresten, jag har börjat fundera på att lösa det där med studio på ett bättre sätt än nuvarande ytterst trånga och provisoriska lösning, men det kommer att få ta den tid det tar. Jag kan nog stå ut med att snubbla över blixtstativ och prylar ett tag till.

8 svar

  1. Mats

    Färgflagor från typ ett stuprör kanske? Skitsamma vad det är. Cool bild igen!

    18 juli 2010 kl. 22:51

  2. Hm… Jag gissar också på färgflagor på… byggplast? Det ser ut som Hästdrakhuvudkvinnan på flykt västerut…

    18 juli 2010 kl. 23:01

  3. Staffan H

    Mats: Tackar så mycket.

    Mira: Färgflagor är rätt, men de sitter på fönsterglas (än så länge). Kul att se vad betraktarna hittar i figuren.

    19 juli 2010 kl. 00:37

  4. c

    thanks 😀

    19 juli 2010 kl. 22:37

  5. Tusse

    Det är en häxa. Helt klart.

    22 juli 2010 kl. 21:01

  6. Staffan H

    Tusse: Vi kör på det!

    23 juli 2010 kl. 23:57

  7. Barbro

    Nog ser det ut som en mänsklig form.

    30 juli 2010 kl. 20:22

  8. Staffan H

    Barbro: Visst gör det!

    31 juli 2010 kl. 00:47

Kommentera

