Värre än vanligt…

Blandade bilder

Idag får det bli blandad bildkompott till läsarna. Jag har börjat fatta att jag har semester. Det borde jag inte ha gjort, för idag kändes det som luften gick ur mig. Å andra sidan är det faktiskt mysigt att bara vara ibland.

Något vettigt har jag dock lyckats åstadkomma. Jag satte mig i bilen och åkte till Lindesberg där jag köpte en tvättmaskin. Kommer att levereras och installeras om några dagar. Ska bli rätt skönt att ha tvättmaskin i huset igen.

Sedan var jag även iväg och handlade käk. Kom hem med en hel del, men det mesta av det jag tänkt köpa får tydligen anstå till nästa gång. Det är inte lätt alla gånger.

Morden i Midsomer kunde jag också se ikväll. Underbart – jag gillar nämligen engelska deckare. De är inte alls lika förutsägbara som det mesta av det som kommer från andra sidan Atlanten.

Gräsklippning blev det inget av idag, så det får anstå tills jag har lust och ork. Vattnat i trädgården har jag däremot gjort. Rensa ogräs borde jag också göra, men det är en dag imorgon också. God natt!

5 svar

  1. Härligt med semester va?

    21 juli 2010 kl. 21:50

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Att det är! 😀

    21 juli 2010 kl. 22:14

  3. Tack för fin bildkavalkad. Tycker särskilt om den första bilden. En gammal trästam i vatten? Vackert!

    22 juli 2010 kl. 12:32

  4. Mira

    Ah! Du har åkt till landet! Och jag som just kommit hem och funderade på om det var dags att ta walk about… Äsch! Ha’re så skönt i vilket fall som helst!

    23 juli 2010 kl. 23:05

  5. Staffan H

    Gabrielle: Tackar så mycket! Helt rätt gissat, det är en trädstam i vatten.

    Mira: Det har jag! Målet finns garanterat kvar ett par veckor till och då har jag kommit tillbaka igen. 😉

    23 juli 2010 kl. 23:55

Kommentera

