Värre än vanligt…

Semesterdagar

Jag får fortsätta att leverera skåpmat i bildväg ur hårddiskens skafferi eftersom jag just konstaterat att semestern understundom är den tid då man gör en massa annat jobb man inte gjort förrän nu när det inte går att skylla på ”hinner inte”. Alltså har jag både varit tvättmaskinist (gardintvätt) och fönsterputsare gårdagen lång. Jag har också insett det smarta i att försöka planera inköpen bättre när man bor såhär. Där finns det bensin och därmed pengar att spara. Det är visserligen bara tre kilometer in till byn, men många bäckar små bildar snart en stor å i det här fallet.

Nu ska jag ner i källaren och inventera förrådet av skrapor, penslar och fönsterkitt. Jag bara måste ge några fönster en omgång i år och nu när de fått torka en dag efter regnvädren är det bäst att passa på innan nästa regnperiod kommer.

5 svar

  1. Mira

    Lycka till med fönsterskrapet. Jag tog ett par fönster förra sommaren och borde tagit ett par i år också. Men vi hade varannandagsväder och det lät sig inte göras…

    28 juli 2010 kl. 13:40

  2. Staffan H

    Mira: Tack! Förra året tillät vädrets makter ingen fönstermålning så nu hoppas jag de är vänligare inställda.

    28 juli 2010 kl. 17:06

  3. Det där glittrandet, det ser man bara om sommaren. Härligt.

    Jag har f.ö fönstermålning och fixning kvar till nästa år.

    12 augusti 2010 kl. 14:09

  4. Staffan H

    Maria: Visst är det? Förresten, kommer man någonsin ikapp med saker som ska fixas på ett hus?

    13 augusti 2010 kl. 00:07

  5. Nej, fast om man är en person som gillar att sitta i baden-badenstolen och titta på solen så ser man kanske inte alla saker som behöver fixas 🙂

    20 augusti 2010 kl. 07:51

Kommentera

