Värre än vanligt…

En bild från min rymdfärd

Jag blev så jäkla trött på det häringa regnandet att jag tog en tripp ut i rymden för att få se något annat än bara regn. Högt där uppe finns det en helt annan färgskala än den vi är vana vid att se. Planeter, avlägsna, färgstarka och undersköna, myt- och sagoomspunna. Det var visserligen jobbigt att sväva omkring fritt eftersom jordens dragningskraft inte existerar högt däruppe, men å andra sidan behövde jag inte fundera över sådant som ”trivselvikt”, BMI och allt vad dumheter de nu hittar på.

Tror du mig inte? Jamen titta på bilden då!

3 svar

  1. I fantasin kan man flyga till månen hur lätt som helst och det är en gåva att vi har fått fantasin och humorn annars skulle vi inte orka

    6 augusti 2010 kl. 23:21

  2. Barbro

    Blå, blå är färgen
    …som symboliserar andligheten
    Universums djärva djup
    …ger distans till tillvaron.

    Mycket fantasti rik bild Staffan.

    10 augusti 2010 kl. 10:55

  3. Staffan H

    Skogsnuvan: Jag har nog alltid varit begåvad med en livlig fantasi och det är jag väldigt glad för. Utan den tror jag att jag skulle stå mig rätt slätt.

    Barbro: Tack för de vackra och kloka orden!

    11 augusti 2010 kl. 00:57

Kommentera

