Värre än vanligt…

Svensk sommar

Det kan inte hjälpas, men det är något visst med den svenska sommaren. Vyer som dessa mötte mig utefter tre sjöars väg (mellan Fanthyttan och Nora) i lördags kväll. Ändå förmår kameror sällan att förmedla det djup som finns i vyer och landskap. Kameran har bara ett öga men vi har två.

Vissa tillfällen är bara speciella utan någon särskild anledning. Den här kvällen var en av dessa.

5 svar

  1. Ändå förstår man att du måste haft en ljuvlig kvällstur längs sjöarna…

    2 augusti 2010 kl. 08:57

  2. Inget är som Svensk sommar. Och de där vackra vyerna, som aldrig blir riktigt lika vackra på bild, får men spara på hjärnans hårdisk och plocka fram när vinterstormen yr runt knuten.

    2 augusti 2010 kl. 16:30

  3. På sommaren längtar jag aldrig bort från Sverige 🙂
    Fina bilder på välbekanta vyer!

    3 augusti 2010 kl. 16:50

  4. De magiska kvällarna som man inte kan beskriva Kvällarna som gör en både lycklig och vemodig och längtande till något, man vet inte vad. Nog vet jag hur dom kvällarna är. Nog vet jag att dom bara finns här.

    6 augusti 2010 kl. 23:20

  5. Staffan H

    Mira: Det hade jag!

    Kersti: Instämmer helt och fullt. Det händer att jag tittar på sommarbilder i vintermörkret för att påminna mig om vad jag har att se fram emot.

    Christina: Inte jag heller, men desto mer vill jag härifrån när det är riktigt vintrigt och kallt ute. Tack – jag förstod att du skulle känna igen dig!

    Skogsnuvan: Tack för den fina beskrivningen av de kvällarna!

    11 augusti 2010 kl. 00:54

Kommentera

