Värre än vanligt…

Svart och vitt – inget mer!

Idag har vädret varit minst sagt omväxlande och därför kände jag för att lägga upp de här bilderna. Ena stunden var det soligt och varmt. Ögonblicket därpå var det alldeles nermulet och ett par sekunder senare vräkte regnet ned. Jag vill ha några veckor till med sommar! Det blir höst alldeles för tidigt i det här landet.

Jag tröstar mig med att det inte är särskilt kallt ute om dagarna. Å andra sidan ska man inte utmana ödet eller vädrets makter. Bara för att jag nyss sade så blir det väl råkallt imorgon.

Vi som jobbar vid järnväg vet att omväxling inte alltid förnöjer, men understundom fördröjer…

6 svar

  1. Nog kan man känna sig lite svart nu när sommaren har försvunnit. Det är för korta somrar och alltför snart får man ta på sig en massa kläder och börja elda i spisen. Fy sjutton säger jag. Inte hann man med det man tänkt i sommar heller.

    26 augusti 2010 kl. 14:46

  2. Tusse

    Växlar? Spårkors?

    26 augusti 2010 kl. 19:58

  3. Först var det alldeles för varmt och nu är höstrusket tillbaka. Man hade ju önskat sig en annorlunda sommar…

    30 augusti 2010 kl. 11:00

  4. Staffan H

    Skogsnuvan: Håller med dig – somrarna är alldeles för korta.

    Tusse: Växlar.

    Anton: Jo, det är verkligen snabba och tvära kast mellan ”antingen” och ”eller” numera.

    1 september 2010 kl. 09:48

  5. Nu ska vi inte vara pessimistiska. Det är sommar fortfarande! Så länge jag måste klippa gräsmattan är det sommar!

    Tillfälligt regn och lite kallare dagstemperatur ska vi inte dra några växlar på… 🙂

    1 september 2010 kl. 11:08

  6. Staffan H

    Mira: Jag har redan beställt några dagars värmebölja från dem som har överskott på sådant.

    1 september 2010 kl. 16:41

Kommentera

