Värre än vanligt…

Ljusfenomen

Mitt på blanka eftermiddagen syntes ovanstående ljusreflex på Strömmens vatten så jag höjde kameran och tryckte av. Sedan har jag bara gjort den lite tydligare och inget mer.

Annars har dagen varit av det slöare slaget. Igår kände jag inte för att göra särskilt mycket mer än att gå och handla käk; idag gav jag mig ut en stund. Jag tycker man har rätt att ta sig en slappardag ibland (bara det inte blir för ofta).

6 svar

  1. Tänk att vi alltid måste sätta igång och försvara oss när vi vilar oss på vilodagen…

    27 september 2010 kl. 09:10

  2. Tusse

    Märkliga ljusfenomen kunna iakttagas lite varstans och nu har jag tagit några riktiga staffanbilder i Yxsjöbergs tyska vänort. Jag försökte mig tom på ordvitsar.

    27 september 2010 kl. 18:04

  3. Kapten Nemo dyker upp?

    27 september 2010 kl. 23:38

  4. Staffan H

    Mira: Visst är det märkligt?

    Tusse: Väldigt vackra bilder av det underbara landskapet var det. Vad heter Yxsjöbergs tyska vänort?

    Christina: Vem vet, en dag så kanske…

    28 september 2010 kl. 21:40

  5. Blobb?

    29 september 2010 kl. 08:39

  6. Staffan H

    Mira: En dagsljusvariant av blobb i så fall. Blobbar hittas bäst i kolsvarta mörkret.

    30 september 2010 kl. 00:01

Kommentera

