Värre än vanligt…

Åter till storstaden

Efter att ha lagt ut en laddning blombilder och minnesbilder på bloggen är det väl dags att återgå till storstadsordningen. Den här bilden togs för bara några veckor sedan. Det ser ut som om jag har fotograferat rastgården på ett fängelse, men det är gångbron från Katarinahissen till Mosebacke.

Jag har ju bidragit med några minnen på sistone, så när jag nu har börjat kan jag ta ett steg till på den inslagna vägen. Mina första tre år hade familjen Stadsgården 10 som adress och sedan dess har Slussen varit en speciell plats för mig. Därför rör jag mig gärna i trakterna däromkring med kameran och för omväxlings skull har jag inte skjutit upp fotograferandet till det blivit för sent.

Lastfartygen, hamnkranarna, rangerbangården och hamnspåren är borta liksom bogserbåtarna och hamnarbetarna men det finns ändå gott om atmosfär kvar på det stället, även om den har ändrat karaktär med tiden. För ett par år sedan gick jag just på den här bron och när jag kommit över till Stadsgårdshusen pågick ett elegantare mingelparty modell påkostad studentskiva på takterrassen. Jag tittade på de festklädda unga människorna, log och tänkte att de skulle bara veta att en gång i tiden cyklade jag omkring på trehjuling där.

 

2 svar

  1. Är det inte Bob Dylan som går därframme???

    11 oktober 2010 kl. 09:18

  2. Staffan H

    Mira: Men han rör ju på sig!

    11 oktober 2010 kl. 18:16

Kommentera

