Värre än vanligt…

Här gäller det att hålla balansen

Det var en gång en eftermiddag när en viss Staffan var ute med kameran, men inget spännande behagade hända. Ej heller fann han något intressant skräp att föreviga, varför han stannade till ett tag för att begrunda tingens ordning. Han insöp stadens sensommaratmosfär, kände ett visst vemod inför tanken att sommaren snart var över och rös inför tanken på en iskall vinter.

Precis som i alla andra sagor hände något som med ens fick de dystra tankarna att skingras och Staffan att plocka fram kameran och börja jobba. Jag vet inte riktigt vad man kallar den här sortens artister idag och jag vill ogärna använda något förlegat uttryck eftersom det kan finnas en svag underton av något i dem som jag inte tycker stämmer idag.

Duns – tillbaka på marken igen!

Någon våghals har jag aldrig varit, snarare tvärtom. Jag hör till den försiktigare sorten när det gäller fysiska prestationer. Att plocka fram kameran och fotografera sådant har jag inga problem med och nu när jag sitter och tittar på bilderna är jag glad att jag reagerade på vad som hände i närheten av mig. Nu får ju fler möjligheten att se och beundra detta.

Killen försvann sedan iväg balanserandes och klättrandes på nya utmaningar. Det gäller att se och ta vara på tillfällena och möjligheterna, oavsett vad man sysslar med.

 

9 svar

  1. Tired of walking? Hop on – hop of… är det det han sysslar med, grabbhalvan? Och klockan var 17.22. Och grabbhalvan hade kortärmat. Hop on – hop of…

    17 oktober 2010 kl. 17:16

  2. Den där dunsbilden – den var himla fin!!!

    17 oktober 2010 kl. 22:48

  3. Staffan H

    Mira: Åtminstone trött på att ta sig fram på det gängse viset. Skicklig på att balansera var han absolut. 🙂

    Christina: Tackar så mycket! 🙂

    18 oktober 2010 kl. 00:20

  4. storabh

    Jag såg nåt liknande här i stan. Det var en kille som på enhjuling hoppade upp (med cykeln)på ett meterhögt räcke och cyklade. Men det var redan en fotograf där!

    20 oktober 2010 kl. 16:41

  5. Staffan H

    Storabh: Det tycks vara populärt att öva olika konster och man kan inte göra annat än att beundra deras skicklighet och inse att det är en kreativ (och svår) sysselsättning.

    23 oktober 2010 kl. 11:15

  6. Snygg bild!!
    Tack för titten:)
    mvh helena

    27 oktober 2010 kl. 11:50

  7. Staffan H

    Helena: Tack och väl bekomme! 🙂

    28 oktober 2010 kl. 00:56

  8. Så där kan det va ibland. Gäller att vara snabb när något äntligen händer. Och det var ju du. Fint fångat. 🙂

    25 mars 2011 kl. 14:26

  9. Staffan H

    Fotographen: Tusen tack! Jag börjar lära mig det där med snabbhet, men än är det en bra bit kvar till ”skjutjärnsfotograf”. 🙂

    27 mars 2011 kl. 23:08

Kommentera

