Värre än vanligt…

Blå dörr

I bloggen brukar ofta bilder på olika vackert arbetade portar och dörrar hamna, så den här får bli undantaget som bekräftar regeln. Jag tyckte om färgkombinationen – så enkelt var det med den saken och svårare än så behöver det inte vara. Den blå färgen gör helt enkelt dörren vacker och spännande.

 

5 svar

  1. Blått är flott fick man lära sig i en gammal skolbok och visst är det så.

    30 oktober 2010 kl. 18:21

  2. Det blå gör att bilden lyfter och den där rännan var också fin i all sin enkelhet.

    31 oktober 2010 kl. 11:34

  3. Staffan H

    Skogsnuvan: Precis!

    Kersti: Tack – det var nog den effekten den blå färgen gav som fångade mitt intresse. Utan färgeffekten hade dörren varit rätt slätstruken och ointressant.

    2 november 2010 kl. 12:37

  4. Det var här som kommentaren ovan skulle hamnat! Vissa bloggar har kommentarslänken upptill och andra nertill och ibland slinter man. Har du valt länkfärg utifrån dörren eller är du helt enkelt svag för den här blå färgen?

    2 november 2010 kl. 13:11

  5. Staffan H

    Mira: Länkfärgen är visserligen inte mitt val, men jag skulle ljuga rejält om jag påstod att jag inte gillade den blå färgen. Jag har nog en lätt dragning åt övermättade färger i mina bilder.

    2 november 2010 kl. 22:51

Kommentera

