Värre än vanligt…

Djurgårdspromenad

Ett ställe jag tycker mycket om att promenera på är Djurgården. I söndags fick jag tillfälle att ge mig ut med kameran så det blev tunnelbanan till Slussen och därefter Djurgårdsfärjan. Så här års får man ju kämpa med bristen på ljus, men dagar med mjukt fint ljus, som det var just den dagen, kan det bli riktigt fint. Om inte annat så var det en skön långpromenad.

Djurgårdsbrunnskanalen bjöd också på små skönhetsupplevelser. Det handlar om att fånga motivet utan att plumsa i det kalla vattnet. Förbipasserande flanörer och hundägare tittade förvånat på mig, men det är jag van vid.

Nu började mörkret falla och när jag tog den här bilden fanns det inte mycket till ljus att tillgå, men jag tycker så mycket om trädet med alla fågelbon i att jag struntar i att den inte är skarp och lägger därför glatt ut den i bloggen.

Annars har det varit en arbetsfylld period för mig; därav låg aktivitet i bloggen.

2 svar

  1. Jag har funderat lite vart du tagit vägen men visst är det så att livet måste gå före bloggen. Jag tycker att bilden av trädet var riktigt mystisk och härlig kanske just för att det håller på att mörkna.

    19 november 2010 kl. 11:31

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: När jag jobbar kontorstid finns det inte alltid så mycket tid till bloggande som jag skulle vilja, men man måste ju inse och acceptera fakta. Bättre lite då och då än inte alls får bli det som gäller.

    22 november 2010 kl. 00:07

Kommentera

