Värre än vanligt…

Verklighetsflykt

Plötsligt blev det vinter i Sverige. Här i Stockholm har det blåst och snöat kraftigt de senaste dagarna. Själv föredrar jag att tänka tillbaka några veckor till tiden innan snöfallet. Det känns mycket bättre så.

Annars tar jobbet upp mycket av tiden just nu, men det är ok även om jag inte kan fotografera lika mycket som jag är van vid. Årstiden bidrar förstås också. Jag är nog inte mycket till viking, för jag längtar efter varmare väder. I väntan på att detta ska inträffa har jag börjat fundera på vad för sorts fotokurs jag ska gå härnäst. Få se vad jag söker till och vad det slutligen blir. Utveckling är roligt och nyttigt – billigt är det inte alla gånger, men strunt samma.

 

 

3 svar

  1. Märklig effekt. Det känns som om pölen med trädet svävar ovanför marken…

    26 november 2010 kl. 09:27

  2. skogsnuvan

    Vilken härlig märklig bild. Hur i fridens namn fick du till det.
    Klart du ska gå på kurs om du tycker det.
    Jag tror det är viktigt att man unnar sig något utöver det vanliga. Det ger liksom en liten guldkant till livet och det behövs nu när det är så förbannat kallt och man fryser som en hårlös hund.

    26 november 2010 kl. 21:54

  3. Staffan H

    Mira: Oj, har jag lyckats upphäva tyngdlagen nu också? 🙂

    Skogsnuvan: Jag tror det beror på den skarpa speglingen i pölen kontra den oskarpa omgivningen. Det löste fototillfället åt mig. Sedan mättar man färgerna lite. Ungefär så, ja!

    Att tillvaron behöver en guldkant nu håller jag verkligen med om.

    27 november 2010 kl. 01:25

Kommentera

