Värre än vanligt…

Tankar en ledig vinterdag

Vintern fortsätter sitt grepp om oss och jag småsurar över detta faktum, även om dagen är en solig och vacker vinterdag. När jag var liten gillade jag vintern, men det har jag vuxit ifrån för länge sedan eller så är det insikten om att vinter i storstaden inte är någon höjdare. Egentligen borde jag gå ut en sväng med kameran, men det finns alldeles för mycket i form av tvätt och städning som jag borde ta tag i idag så kamerapromenaden får anstå till imorgon.

Var trött som attan igår när jag kom hem från jobbet, men jag såg till att ta mig en rejäl sovmorgon idag och nu känns det mycket bättre. Har intalat mig att om jag jobbar på och pysslar och fixar hemma idag så kommer jag att vara full av upptäcktslusta och inspiration inför morgondagens kamerapromenad. Jag tror visserligen inte riktigt på det, men det hjälper säkert till.

 

2 svar

  1. Ja sådana här dagar får man verkligen ta till all positivitet man kan hitta fast man egentligen bara ville lägga sig under täcket och gå i ide.

    30 november 2010 kl. 17:18

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Pax för att vara björn i mitt nästa liv! 😉

    30 november 2010 kl. 23:24

Kommentera

