Värre än vanligt…

Veckoslutet i bilder

Den obligatoriska utsikten från köksfönstret. Som sagt, jag tröttnar aldrig på den. Det är -16 ute på morgonen, jag har just käkat frukost och laddar upp inför dagens pyssel. Eftersom jag jobbade förra helgen får det bli adventspynt nu istället.

Vad är det som brummar? Jo, några åker snöskoter på ängen bakom huset. Första gången jag upplevde snöskoteråkandet bakom huset undrade jag först varför de åkte moped i det vädret. Efter några sekunder insåg jag att det var läge att tänka en gång till och fatta att det naturligtvis inte var moppeåkning som försiggick. Storstadsbor…

Avrundar dagen med att tända en brasa i öppna spisen. Lite mys och extra värme kan behövas ibland i den just nu rätt kalla omvärlden.

När brasan brunnit ut kan man sitta och njuta av strålningsvärmen från glöden och se om man ser några spännande figurer eller formationer.

 

8 svar

  1. Det är något visst med öppen eld. Rogivande och härligt och vackert att se på.

    5 december 2010 kl. 16:03

  2. Ja du. Visst kan det vara härligt med en brasa men om man måste elda varje dag och veden tar slut fort så kan man se in i glöden och tänka fy sjutton, nu är det dags att lägga på mer ved igen och gå ut och hämta mer och vad händer när veden är slut bla bla bla. Så jordnära och enkeltänkande är jag just nu.

    5 december 2010 kl. 18:33

  3. Precis som jag haft det i helgen, vitt och kallt…..och en värmande skön brasa:)
    Men varför ska det vara så FÖRBASKAT kallt,??? -27 hade jag i lördagskväll på torpet…….

    5 december 2010 kl. 18:57

  4. Du ser väl kvinnan som står mitt i det varmaste av elden? Lite lätt bakåtlutad med händerna lyfta?

    5 december 2010 kl. 21:11

  5. Tänk om man kunde jobba hemifrån och slapp åka till betongen så ofta.

    6 december 2010 kl. 22:56

  6. Staffan H

    Kersti: Det är det definitivt.

    Skogsnuvan: Det är nackdelen med ved – den brinner upp snabbt. Nästan så jag önskar dig några säckar koks att ha till hands.

    Billan: Mysigt och skönt hade du också förstår jag. Temperaturen åker upp och ned som en jojo och vintern kom lite väl tidigt i år. Konstigt klimat…

    Maj Korner: Jo då, jag ser henne allt. Spännande!

    Maria: Det vore underbart!

    7 december 2010 kl. 22:12

  7. Lyckans ost som har en öppen spis! Högsta trivselpoängen!

    8 december 2010 kl. 16:22

  8. Staffan H

    Christina: Den öppna spisen är jag väldigt glad för, men kakelugnarna ni har i stationen är riktiga höjdare de också.

    8 december 2010 kl. 23:57

Kommentera

