Värre än vanligt…

Ett försök att visa framfötterna

Fick för mig att jag så här i årets sista timmar skulle försöka vara ambitiös och åstadkomma något. Hur det gick med den saken är en annan femma, men här ovan är resultatet. En kollega kallade en gång detta för ”Staffans favoritteknik” och det ligger mycket i det. Är man uppvuxen under 60-talet så är man och var man ung och fotointresserad under 70-talet så är det heller inte så konstigt. Det är först nu i mogen ålder man inser vad man påverkats och formats av och då och då unnar jag mig att testa och leka fritt efter eget huvud. Om sanningen ska fram sker den mesta av min fotografering efter mitt huvud. Det är en frihet vi amatörer kan ta oss.

De senaste dagarna har jag verkligen längtat efter att få vara i Bergslagen. Det känns som om jag skulle behöva gå i ide och ladda om batterierna men just nu är det inte möjligt, så jag får göra det bästa av situationen och se glad ut.

Återigen ett riktigt Gott Nytt År!

 

6 svar

  1. Fotografik. Blir extra kallt och frysigt med all snön. Ok. Då hjälps vi åt att se glada ut ett tag! Snart kommer ”vår” tid.

    31 december 2010 kl. 17:18

  2. Staffan H

    Mira: Precis! Det gör vi och vi har definitivt något att se fram emot. 🙂

    31 december 2010 kl. 17:25

  3. I Bergslagsbyn är det idag bara några få kallgrader. Snön ligger vit och det är makalöst vackert ute. Men snöskottningen är svettdrivande.
    God Uppladdning av batterierna på hemmaplan istället! Det funkar säkert bra, det med.
    Hälsningar LillaB

    1 januari 2011 kl. 16:35

  4. Äsch inte behöver du väl se glad ut. Det är en mänslig frihet att vara sur när det går en emot tycker jag i alla fall.
    Nu ska du se att det är året blir mycket bättre än det gamla dammiga vi lämnat bakom oss och du Jag hoppas att du snart går över till färgbilder igen. Nu saknas minsann färg. Det är bara vitt vitt vitt. Nä fy.

    1 januari 2011 kl. 20:32

  5. Mats

    God fortsättning på det nya året Staffan! 🙂

    1 januari 2011 kl. 20:43

  6. Staffan H

    Lilla B: Åh vad jag längtar efter Bergslagsbyn just nu. Vackert, rent och vitt. Att snöskottningen frestar på vet jag, men man kan åtminstone inte klaga på motionen. God fortsättning på det nya året önskar jag dig.

    Skogsnuvan: Det hjälper lite att försöka se glad ut i eländet, vilket är en förskönande omskrivning för självbedrägeri. 😉

    Jo jag märkte att det var väldigt mycket vitt och åter vitt idag. Var lugn, färgerna kommer tillbaka. God fortsättning till dig. Jag är övertygad om att det här året kommer att bli ett bra ett!

    Mats: Tack detsamma!

    1 januari 2011 kl. 23:27

Kommentera

