Värre än vanligt…

Strangers in the night

Frank Sinatra sjungande ”Strangers in the night” var det första jag tänkte på när jag såg de här bilderna. Om du tittar närmare tror jag du förstår varför.

Mystiska främlingar på bilden, som råkar vara tagen kvällstid. Normalt sett är den gångvägen sällan tom några längre stunder, men när jag skulle fotografera fick jag minsann stå och vänta. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge och visst kan det stämma, även om det inte riktigt var det jag hade spetsat in mig på när jag ställde upp kameran. Strunt samma – jag fick de bilder jag ville ha.

Förresten, eftersom jag ändå refererat till Frank Sinatra – varför inte lägga upp ett videoklipp där han sjunger just ”Strangers in the night”? Så får det bli! Det passar med en klassiker idag.

God fortsättning på det nya året!

Kommentera

