Värre än vanligt…

Istappar

Så länge kylan håller i sig är de väl inte särskilt farliga, snarare spännande att kolla in men ve oss oskyldiga fotgängare och flanörer den dag plusgrader eller dagsmeja sätter in. Då gäller det att vara försiktig och akta sig noga för dessa lömska mordvapen.

Eftersom jag nu råkade finna en laddning smaskiga istappar, roade jag mig några minuter åt att fånga dem. Egentligen skulle jag vilja haft lite solsken som fick spela bland dem, men sådant får jag vänta ytterligare några veckor på.

I brist på solsken får väl bakomvarande tegelväggs färger spela istället. Jag får fantisera om att jag serverar mina läsare bilder on the rocks istället.

 

4 svar

  1. Mats

    Som vanligt mycket fina bilder. Jag gillar särskilt den ”mellersta”. 🙂

    4 januari 2011 kl. 06:43

  2. Staffan H

    Mats: Tack – kul att du gillade istapparna.

    4 januari 2011 kl. 22:25

  3. Här har faktiskt solen tittat fram en stund idag men eftersom det inte varit en enda tö i vinter finns det inga istappar att titta på och det är kanske lika bra.

    7 januari 2011 kl. 14:11

  4. Staffan H

    Skogsnuvan: Härligt med lite sol även om den inte är så stark i januari! Istappar är inget man ska sakna. De är bara lömska och farliga när de trillar ner.

    7 januari 2011 kl. 22:02

Kommentera

