Värre än vanligt…

Innan tövädret satte in

Idag slog det om till töväder på eftermiddagen, men innan tövädret satte in på allvar hann jag ta några bilder av isiga motiv. Min kameras exponeringsmätare låter sig gärna luras att tro att det är ljusare än det i själva verket är så vinterbilder betyder lite pyssel och knåp för att de ska se anständiga ut. Blir slutresultatet ok så är det värt besväret för gråmurr gör ingen glad.

En frostig ledstång blir till något abstrakt och bakgrunden tycker jag får den att se ut som svävade den fritt i luften.

Några kreativa personer hade varit framme och skapat detta konstverk. Jag tycker att den är riktigt snygg!

Att slå sig ned medan man väntar kan man definitivt glömma här…

Jag kan riktigt höra ljudet när den här snöklumpen tappar balansen och glider av med en duns. Bara ingen får den på sig eller över sig!

 

4 svar

  1. Fina kort.. =)
    Speciellt den översta.

    8 januari 2011 kl. 23:27

  2. Staffan H

    iashemlis: Tack så mycket och välkommen till min blogg!

    8 januari 2011 kl. 23:48

  3. Mats

    Såg det där gubbhuvudet idag på perrongen på spår 3 i Lindholmen. Jag undrar om det är nån från oss som haft tråkigt… 😉

    9 januari 2011 kl. 00:57

  4. Staffan H

    Mats: Ja säg det. 😎 Idag hade det töat bort så jag hade tur som hann ta en bild av det.

    9 januari 2011 kl. 22:28

Kommentera

