Värre än vanligt…

Plötsligt blev det vår

Tyvärr var jag upptagen med annat som gjorde att det var mindre lyckat att ha kameran med idag, men tro det eller ej – det var flera plusgrader och solsken ute och det porlade av smältvatten här och var. Idag var en bra dag och jag var på väldigt gott humör.

Vore det bara möjligt skulle jag mer än gärna lämna Sverige i skiftet oktober/november och återvända i slutet av april, men det går inte att ha det så när man har ett arbete att sköta. Det får jag fundera på när jag blivit pensionär, men dit är det långt kvar. Mer realistiska vardagsdrömmar är därför att rekommendera i mitt fall.

Hör man till dem som inte gillar vintern av flera skäl än att det är mörkt och kallt blir man ofta ”överfallen” av folk som älskar vintern och ska övertyga en om årstidens alla fördelar. Visst, jag erkänner gärna att det finns vinterdagar som är otroligt vackra, men jag tycker inte det är kul att vara trött, seg och oinspirerad samt att periodvis vara på god väg att klia sönder sig. Därför ogillar jag vintern – den påverkar mig negativt och det står jag för.

 

4 svar

  1. Mats

    Hehe! Du får mobba mig i sommar i all värmen och bland alla irriterande insekter som sticks på ett eller annat sätt. 😉

    10 januari 2011 kl. 01:02

  2. Precis så känner jag mig också när det är vinter. Torr, elektrisk, frusen och ful.
    Less och som sagt alla vrålpositiva vinterälskare som överfaller en och tycker att man ska vara tacksam.
    Jag skulle också vilja bo utomlands under vintern och jag är ju pensionär men det är ekonomin som sätter stopp. Det är svårt nog att leva på 8000 men vinner jag pengar så åker jag direkt. Det kan du hoppa upp och sätta dig på.
    Dock ….idag är det bara -5 grader och sol och rätt uthärdligt måste jag erkänna.

    10 januari 2011 kl. 18:12

  3. Jag kan hålla med dig. Det vore inte helt fel att gå i ide. Och nu är det slut på töandet och kallt igen.

    13 januari 2011 kl. 22:19

  4. Staffan H

    Mats: Jag ska komma ihåg dina ord.

    Skogsnuvan: Skönt att veta att man inte är ensam om att känna så. Här har mildvädret försvunnit igen och det har blivit kallt.

    Kersti: Gå i ide var ordet. Även om det inte är praktiskt möjligt kan man ju alltid drömma om det.

    15 januari 2011 kl. 01:01

Kommentera

