Värre än vanligt…

Färgklickar i det vintervita

Big bags hör till de inslag i stadsbilden man snubblar över eller tvingas ta en liten omväg kring för att ta sig fram. Den här var förmodligen undantaget som bekräftade regeln eftersom den inte stod i vägen. Istället lyste den upp den gråvita vintertillvaron en smula. Trist vardagsbild, javisst, men samtidigt är det också så som vårt vardagsliv ser ut där vi stressar fram. Det är också värt att fånga på bild tycker jag.

5 svar

  1. Och när ingen tittar på samlar BigBag ihop sig, kryper ner i badkaret och tar sig ett bad…

    20 januari 2011 kl. 10:15

  2. Vardagsbilder är viktiga bilder. Allt kan inte vara glassigt och tjusigt och det finns en slags skönhet även i det vardagliga. jag gillar din vardagliga bild.

    20 januari 2011 kl. 22:29

  3. Staffan H

    Mira: Det är så man gör rent hus!

    Kersti: I glassiga Photoshoptider som dessa är vardagsbilderna lite undanträngda, men jag gillar det enkla och avskalade mer och mer. Kul att du gillade bilden! 🙂

    21 januari 2011 kl. 00:53

  4. jajaj män färg vare här. Vardagslivet det som finns runt omkring oss är förvisso värt att föreviga. Det är ju det som är livet. Vackert kan jag tycka också på sitt vis.

    21 januari 2011 kl. 14:54

  5. Staffan H

    Skogsnuvan: Det går att hitta färg även på vintern, men man får oftast leta utav bara den. Jag gillar vardagens små detaljer och det är kul att höra att det inte bara är jag som kan hitta något vackert (på sitt sätt) bland dem.

    21 januari 2011 kl. 23:38

Kommentera

