Värre än vanligt…

Nu ser vi dunkelt såsom i en spegel

Rubriken är visserligen ett bibelcitat, men jag tyckte det passade utmärkt för det här inlägget. Jag tog en promenad idag med även om en småmolande värk i ryggen gjorde mig något vingklippt. Har jag å andra sidan bestämt mig för något så sätter min berömda envishet in och den fanns där idag när jag behövde den.

Dagens tema fick dock bli ”Minsta motståndets lag”. Huruvida det var någon skillnad mellan idag och alla andra dagar jag är ute med kameran vill jag låta vara osagt. Det allra minsta motståndet tyckte jag idag var att fotografera speglingar i fönster. Sommartid är glasrutor något som irriterar mig starkt, eftersom minsta solglimt i dem kan fräta ut den delen av bilden. Ibland gör det inget (åtminstone inte mig, bör jag nog lägga till), ibland ser det helt galet ut. En molnig himmel med olika schatteringar gjorde temat till ett tacksamt sådant.

Gammalt glas är mycket tacksamt i kompositioner som dessa. Strunta i att byta fönster, skit i kostnaderna för uppvärmning och miljön. Lämna lite inspirerande glasrutor åt mig att leka med istället!

 

2 svar

  1. Speglingar! Du vet vad jag tycker om speglingar…

    25 januari 2011 kl. 10:26

  2. Staffan H

    Mira: Det vet jag! 🙂

    25 januari 2011 kl. 22:19

Kommentera

