Värre än vanligt…

Husfrosseri i bild

Nix, det är inte jag som har fipplat med perspektivet å det allra grövsta medelst en nyupptäckt ”Staffan-vinkel” – huset är faktiskt byggt så! Ett hus som detta kan man bara inte gå förbi utan att ta en bild.

Var har jag varit någonstans? I Kopparberg så klart! Jag firade att det användbara dagsljuset hade återkommit med en lång promenad på sådär 2½ timme. Nu går vi definitivt mot ljusare tider. Härligt!

Syner som denna är mums för öga och kamera. Så enkelt, så vackert och uppfört med så mycket skicklighet och möda.

 

5 svar

  1. Tack för det ljuset. Och det huset!

    31 januari 2011 kl. 08:57

  2. Staffan H

    Mira: Så lite så! 🙂

    31 januari 2011 kl. 19:10

  3. Vet ju att du gillar portar och det här är väl en port på något vis det också. Sedan är den falurödfärgade husen väldigt vackra och lyser upp i allt det vita. Snygga bilder helt i min smak.
    Funderar på om du känner dig som en storstadsmänniska eller som en lantis. Tycker mig se vissa spår av ursprunglighetsmänniska i din framtoning ibland fast du lever som en stockholmare.

    1 februari 2011 kl. 13:57

  4. Strykjärnet kallas det lustiga huset överst. Man kan hyra in sig eller gäster där. Enkelt med ändamålsenligt boende.

    2 februari 2011 kl. 18:35

  5. Staffan H

    Skogsnuvan: Ja det kan man onekligen säga att det är. Roligt att du gillade bilderna – färger är en bristvara så här års! Jag tror att det finns en del lantis och en del storstadsmänniska i mig och jag känner mig därför lite splittrad ibland.

    Lilla B: Aha – stort tack för den informationen. Jag tror jag förstår varifrån namnet kommer. Misstänkte nästan att det var lägenheter för uthyrning i det. Att det är ändamålsenligt är huvudsaken.

    2 februari 2011 kl. 22:55

Kommentera

