Värre än vanligt…

Lördagens skogspromenad

Det återvändande ljuset visade upp naturen och omgivningarna från deras allra bästa sidor denna dag i slutet av januari. Dagar som dessa finns det inte många av per år, så här gällde det att fånga några ynka ögonblick på bild.

En del av min ”vanliga” runda. Så förskräckligt ofta går jag den inte, men när det väl händer är det riktigt skönt och avkopplande. Den stigen används oftast av joggare, det är ett elljusspår, och så här års även av skidåkare. Än når inte så mycket solljus ned till marknivå, men snart kommer solen lite högre upp på himlen.

Lite sol träffade dock trädtopparna. Det kan vara effektfullt det med.

En spännande istapp träffade jag också på. Sedan var det dags att dra sig mot civilisationen igen. Eftersom jag varit så nyttig och promenerat så länge, tyckte jag att jag behövde en stärkande semla efteråt och tänka sig – de tog bara 21:- för en sådan på Fagers konditori. Vad får man betala för en semla i Stockholm i år?

Kopparberg med omgivningar är härligt!

 

4 svar

  1. Vilka härliga senaste vinterbildsinlägg, Staffan. Det är NÄSTAN så att man längtar lite efter just de här fina svenska vinterdagarna nu när ljuset börjar komma tillbaka!

    31 januari 2011 kl. 22:57

  2. Monica

    Underbar vinter i underbara Kopparberg. Tack för fina bildupplevelser!

    1 februari 2011 kl. 01:23

  3. Du gör senvintern uthärdlig med dina bilder. Tack Staffan!

    1 februari 2011 kl. 22:09

  4. Staffan H

    Monet: Tackar så mycket! Den här tiden är något speciellt; ljuset börjar komma tillbaka, solen börjar värma, snön och isen smälter. Jag förstår att det sätter igång minnen och känslor.

    Monica: Tack själv! 🙂

    Christina: Tack för de fina orden! 🙂

    2 februari 2011 kl. 22:59

Kommentera

