Värre än vanligt…

Massor av is

Jag ogillar visserligen vintern, men is kan vara vackert och roligt att fotografera. Därför gav jag mig hän åt att fotografera is igår när jag ändå var ute. Det är allt lite si och så med min fotografiska arbetsdisciplin, men jag åtminstone roligt för stunden.

Eftersom is trots allt är kallt och otrevligt kan man väl få roa sig med att färglägga den för att få fram ett annorlunda uttryck? Jag måste ju få leka och ha kul av hjärtans lust emellanåt. God smak etc kan jag ägna mig åt när andan faller på.

En föraning om vad som snart komma skall? Strandväxter som speglar sig i smältvattnet ovanpå isen. En litet hål med öppet vatten hade också hunnit bildas dagen till ära.

Naturens egna dyrbarheter och juveler, åtminstone i min fantasi. Synnerligen förgängliga förstås, men vad varar för evigt i den här världen?

Spegling av en ovanlig och vacker form. En förgänglig syn, men jag är glad att jag hann fotografera den innan det var för sent. Den vita isen och det mörka, kalla vattnet är en vacker men lömsk kombination.

 

3 svar

  1. Monica

    🙂

    6 februari 2011 kl. 20:29

  2. Den undresta bilden, med isens spegling i det nattsvarta vattnet, är otrolig!

    7 februari 2011 kl. 09:14

  3. Staffan H

    Monica: Tack detsamma! 😀

    Mira: Tackar och bockar djupt!

    16 februari 2011 kl. 22:45

Kommentera

