Värre än vanligt…

Sett idag med mina ögon

Dagens tema fick bli ”Färg och/eller form”. Lite i vidaste laget för att vara ett bra tema, men jag är fortfarande på humör att vara odisciplinerad och göra precis som jag vill.

Lite oskärpa i bilden är ibland helt rätt val. Det lämnar utrymme för fantasin och lägger till en extra dimension som kan gripa tag i betraktaren.

Träd – ett av mina gamla favoritmotiv. Det går att använda närhelst man får syn på något intressant. Alltid rätt och oftast snyggt.

Vatten går alltid att använda sig av. Jag har bestämt mig för att jag ska bli en fotokonstnär när jag blir stor – om jag nu någonsin blir stor. Äldre blir jag förstås, men stor? Det finns dagar när jag tvivlar.

Is är också ett tacksamt motiv så här års. Oftast fotograferas den i perfekt skick, skinande och blank men ibland tycker jag att den smältande och lite smutsiga isen kan vara nog så intressant. Om inte annat är det ju faktiskt så den ser ut fram på vårkanten.

Man hinner se mycket under en promenad!

 

2 svar

  1. Monica

    Hej Staffan!

    Jag är full av förväntan varje dag när jag kollar dina bilder och jag blir aldrig besviken. Vad du än fotar, så är det intressant o fantasieggande. (låter som lite fjäsk, va? :-)) Tack för upplevelser!

    6 februari 2011 kl. 11:04

  2. Staffan H

    Hej Monica!

    Tack för din kommentar. Det låter onekligen som lite fjäsk, men det gör inte så mycket och det är kul att höra att du gillar mina bilder. 😀

    6 februari 2011 kl. 20:06

Kommentera

