Värre än vanligt…

Vad var det som dolde sig under säckväven då?

Jo, ett nytt träd till Berzelii park i Stockholm. Fortfarande mystiskt insvept under den skyddande säckvävens spännande former. Det såg ut som om de hade tagit ner några av de gamla träden; kanske var de för sjuka eller ruttna inuti och då är det inte särskilt säkert för flanörer när naturen ger igen för gammal ost medelst stamkrig. Slutligen: kom ihåg att många nya träd små bildar en stor, stor Berzåå!

 

4 svar

  1. Berceeli park låter så vackert. Bara namnet får en att tänka på blommor och träd. Jag älskar att gå i parker men här finns det ju inga sådana på nära håll men när jag någon gång är i någon stad letar jag efter parker. Sofiero i Helsingborg är en vacker park och i Ronneby i Blekinge finns det en jättefin vid Ronneby brunn. För att inte tala om parkerna i Italien.
    Hoppas nu att det där fina trädet klarar vintern och rotar sig fint.
    Du får gå dit och ta kort längre fram i vår.

    7 februari 2011 kl. 14:39

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Det här är visserligen en väldigt liten park, men en park är det förstås lik förbaskat. Har du vägarna förbi Stockholm skulle jag vilja rekommendera ett besök i Bergianska trädgården.

    16 februari 2011 kl. 22:47

  3. Oj, jag trodde det var Christo som hade varit framme! Snyggt på något vis…

    16 februari 2011 kl. 23:18

  4. Staffan H

    Christina: Christo är oskyldig den här gången, men visst är det en snyggt gjord ”paketering” som jag därför tyckte var intressant att fånga på bild.

    17 februari 2011 kl. 22:11

Kommentera

