Värre än vanligt…

Simma lugnt

Så har det varit en period med full rulle igen. Massor med påbörjade saker att ta tag i, men nu är saker under kontroll igen. Just nu jobbar jag inte skift och det känns ovant och har förstås sin inverkan på antalet lediga timmar och därmed möjligheterna att fotografera. En sak är säker: jag blir skogstokig av att åka till och från jobbet i rusningstid och stå och trängas likt sardinerna i konservburken. En vacker dag får jag ett anfall och stoppar in Iphonen på tvären i truten på någon vars samtal irriterar mig, eller så knuffar jag omkull någon som försöker knocka mig med sin ryggsäck alternativt sliter öronsnäckorna ur öronen på någon som spelar musik på för hög nivå. Det mest våldsamma tankar jag tänkt är typ yxmord på tiggande spelemän. Fy vad illa de allra flesta av dem spelar. När jag drabbas av sådana anfall kan det vara bra att tänka på änderna ovan och simma lugnt.

 

3 svar

  1. Hm, ja, jag kan känna igen känslorna även om det numera är rätt sällan jag måste vara ute i värsta trängseln. När det gäller såna här sjöfåglar förresten kommer jag ihåg ett uttryck för hur man ska klara av jobbiga situationer och hålla skenet uppe: ”Be like a duck! Stay calm and unruffled above water and paddle like hell below the surface!” Ungefär så…

    Dom här som spelar i t-banan är verkligen ofta alldeles urkass. Sanitär olägenhet. Jag får skavsår i öronen och tycker att man borde få betalt för att alls behöva utstå plågan. Hm, gnäll, gnäll, gnäll…

    Bättre att vistas ovan mark och bara gå och gå och gå. Och kameran ska vara med förstås.

    17 februari 2011 kl. 00:08

  2. …Men Staffan! 😉

    17 februari 2011 kl. 12:30

  3. Staffan H

    Gabrielle: Den där ankan fanns som xerografi på ett ställe där jag jobbade i min ungdom, men då med texten ”Be like a duck! Calm on the surface but underneith paddle like hell”. Själv brukar jag glida in i funderingar åt bildidé hållet till. Om det sedan blir något av det spelar mindre roll. Jag tror det är nyttigt ändå och tiden fördrivs med något kul.

    Mira: Vaddå hetlevrad – jag? Förmodligen, ibland… 😉

    17 februari 2011 kl. 22:17

Kommentera

