Värre än vanligt…

Två spökbilder så här till veckoslutet

De här bilderna tog jag som möjliga bilder på temat ”Det morbida, det makabra, det mörka inom dig”, men jag använde dem inte eftersom de är lite för insmickrande och lättköpta på något sätt. Dock tycker jag att de är tillräckligt ok för att lägga ut på bloggen. Vid närmare eftertanke har jag nog lagt ut sämre bilder än dessa, men det är något jag glatt förtränger.

Förresten så tror jag bara att det är nyttigt att ha bloggen som ”lekstuga” ibland, det vill säga ett ställe där jag lägger ut det spontana och ögonblickliga, det jag ser och upplever. Allt låter sig ju inte funderas över och analyseras här i tillvaron.

En annan orsak till att jag inte var riktigt nöjd med bilderna var att det var djup snö framför huset, vilket gav en icke önskvärd vit rand i bildens nederkant. Det var emellertid skarsnö som jag bekvämt kunde stå och gå på – tills jag kom riktigt nära huset. Där bar inte skaren utan jag åkte igenom snön och fick fotografera ståendes i några decimeter djup snö. Typiskt för vårvintern…

 

3 svar

  1. Jaha och i det spökhuset vågade du inte gå in. Ser så där lagomt ruskigt ut så fantasin kittlas lite. Bra tycker jag och som fotograf får man väl utsätta sig för faror som att ramla ner i snön hihi

    11 april 2011 kl. 10:16

  2. Den understa bilden gillar jag verkligen. Med fönstret i fönstret och linjerna och kontrasterna. Är lite svag för den typen av bilder.

    14 april 2011 kl. 22:30

  3. Staffan H

    Skogsnuvan: I spökhuset fanns inte så mycket att se. Du skulle bara veta vilka faror man kan utsätta sig för som fotograf… 😉

    Kersti: Det synbart lugna får innehålla ”en bild i bilden” vilket ökar intresset att betrakta den. Linjerna hjälper till. Kul att du gillar den – tack!

    16 april 2011 kl. 21:35

Kommentera

