Värre än vanligt…

Ett rum med utsikt


Ja, jag vet att jag snott titeln från en film, men jag tycker att den passar här. Jag var på konferens med övernattning tidigare i veckan och jag passade då på att ta några bilder från rummet. Det här är ladan som hör till Häringe slott. Då om inte förr inser man att Stockholm är en mycket ovanlig storstad. Rätt som det är tar staden och, framför allt, dess förorter slut och man befinner sig ute på landsbygden. Det tog lite tid att inse att detta ligger bara 25 minuters bilfärd hemifrån.

4 svar

  1. Tycker om bilden. Rofylld.

    16 april 2011 kl. 23:59

  2. Staffan H

    Gabrielle: Tackar så mycket! 🙂

    18 april 2011 kl. 12:41

  3. Hade du inte sagt att du snott titeln från en film så hade jag trott att det bara var en bok som hette så. Så är det när man är bokälskare.

    18 april 2011 kl. 17:48

  4. Staffan H

    Maj Korner: Fast vid närmare eftertanke hette nog filmen ”Sensommardagar” på svenska. Jag översatte den engelska originaltiteln ”A room with a view”, men det är sällan filmtitlar översätts sådär rakt av till svenska. Fy mig!

    18 april 2011 kl. 20:55

Kommentera

