Värre än vanligt…

Midsommarväder

Årets midsommarväder är både lynnigt och omväxlande. Ena stunden skiner solen från klarblå himmel och rätt vad det är blev himlen full av mörka, hotfulla moln. Minuten därpå vräker regnet ner och efter en tids ihärdigt regnande skiner solen igen.

Nu har jag inte så många dagar kvar att arbeta innan det är semesterdags för mig. Dator och kamera följer självklart med.

 

2 svar

  1. Så dystert det där såg ut. Samma har det varit här. Regn, blåst och endast någon enstaka solglimt.
    Hoppas du får en fin semester och kommer dig ut från storstaden. Jag har sagt det förut. Åk till Jämtland och fotografera dina förfäders marken. Här finns mycket fint att se även om myggen biter hårt iår.

    26 juni 2011 kl. 09:02

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Riktigt så illa var det inte – det var en spegling i vattnet på balkongräcket jag fotograferat.

    Ut från storstaden ska jag definitivt, för nu behöver batterierna laddas om. Jämtland lockar definitivt kameran. Det känns som åker jag dit upp, kommer inte ett besök att räcka. Risken är att jag blir överväldigad och inser hur mycket det finns att återge med kamerans hjälp. Inte avfolkningen som så, inte glesbygden för glesbygdens egen skull, inte mina rötter sedda med en senare generations ögon utan för skönhetens, människornas och kraftens egen skull.

    27 juni 2011 kl. 00:42

Kommentera

