Värre än vanligt…

Svart och vitt

Just idag känner jag mig väldigt svartvit. Hämtade ut bilen från verkstaden efter byte av vindruta. Ett stenskott fick rutan att börja spricka och sprickan fortsatte att leva sitt eget liv och blev större och större. Tur att det finns försäkringar men det känns ändå som en onödig utgift.

För att muntra upp mig fick jag för mig att göra ett besök på Fotografiska vid Slussen och såg tre utställningar där. Det är tur att man är medlem i vad de kallar Fotografiska familjen. Så länge jag är medlem kan jag gå så ofta jag vill utan att behöva betala entréavgift. Något säger mig att jag har tjänat in medlemsavgiften vid det här laget.

Idag behövdes dock mer tröst och uppmuntran, så jag besökte även deras utmärkta bokhandel. Avsikten var förstås att ”bara titta lite”, men jag gick därifrån med boken ”Och tiden blir ett förunderligt ting” med massor av vackra bilder tagna av fotografen Sune Jonsson. Så blev jag ytterligare några hundralappar fattigare och en snutt av en bildskatt rikare. Ute sken den vackra kvällssolen. Livet kändes åter bra.

 

Kommentera

