Värre än vanligt…

Sorg på grund av det som hänt i Norge

Det hör till ovanligheterna att jag skriver om politik och vansinnesdåd, men nu känns undantaget synnerligen motiverat. Plötsligt slog vansinnet till i form av bombdåd och dödsskjutningar i Norge och jag känner sorg över det som hänt, tänder ett ljus och sänder en tanke till de anhöriga och till vårt grannland. Aktioner som dessa hör inte hemma någonstans på denna jord.

 

3 svar

  1. Mats

    Näfytusan, vad är det som pågår egentligen? Även mina tankar idag har gått till brödralandet i väst.

    23 juli 2011 kl. 02:50

  2. Ljus har lyst här hela natten. Hoppas att de känner, vännerna i Norge, att det är så många som tänker på dem.

    23 juli 2011 kl. 10:33

  3. Mats + Mira: Ja man kan verkligen undra vad som hänt och varför. Det känns fortfarande ofattbart. Instämmer i Miras förhoppning om att det känns i Norge att vi är många som tänker på dem.

    Eftersom jag har jobbat med ett antal norrmän under min tid på rederikontor, känns det extra mycket.

    23 juli 2011 kl. 14:35

Kommentera

