Värre än vanligt…

Saker som råkat bli kvar

Idag kände jag mig trött, hängig och ur form i största allmänhet så jag tog mig en tur med kameran i beredskap, för det brukar alltid få mig på gott humör. Tricket funkade och jag hittade lite saker att fästa på fotografi. Vem minns inte de här skyltarna? Någon verksamhet finns det inte längre i lokalen, men skylten sitter kvar som en manifestation över svunna tider.

Gammal stötfångare med gammal registreringsskylt på. De här skyltarna försvann i början av 70-talet och därmed gick det inte att se var bilen hörde hemma – på gott och ont. Ett gammalt svänghjul med tillhörande axel får komplettera bilden. Jag ser mig inte som någon som fotograferar skrot utan som ombud för saker som råkat dröja sig kvar och inte vill bli bortglömda. Så det så!

 

2 svar

  1. Bör väl gå att kontakta http://www.riksarkivet.se/default.aspx?id=1315 ok begära utdrag ur registret så kan du nog se vad det var för bil och var den fanns.

    Mvh Jesper

    24 juli 2011 kl. 22:45

  2. Staffan H

    Jesper: Hej och välkommen till min blogg! Tack för tipset, det känns onekligen intressant att tänka den tanken.

    24 juli 2011 kl. 23:00

Kommentera

