Värre än vanligt…

Bergslagsnatur

Att jag gillar Bergslagsnaturen torde inte vara någon hemlighet vid det här laget, så här kommer några bilder jag  tog härom veckan. Faktiskt fick de mig också att uppskatta Camera RAW när jag redigerade dem. Man kan synkronisera ändringar i bilder som är tagna under samma förhållanden. Man redigerar en bild ”färdigt” – sedan markerar man de andra och klickar på ”Synkronisera” så flyttar inställningarna över till de bilderna. Mycket tidsbesparande och praktiskt i sådana lägen. Sedan behöver man ju bara göra eventuell finputs, för grovjobbet är redan gjort.

Horisontlinjen är förhållandevis jämn och berg och dalar à la Norrland kan vi dessvärre inte ståta med, men det gör inget. De här omgivningarna inspirerar mig. Kanske är det därför jag tycker att jag verkligen laddar om batterierna där.

På tal om att ladda batterierna ja… På måndag ska jag börja jobba igen. Fyra veckor går alldeles för snabbt – jag kan mycket väl tänka mig fyra veckor till. Jag har så mycket annat kul att jobba med, så någon sysslolös degartillvaro är det inte fråga om. Det vill jag för övrigt inte ha. Livet är fullt av roliga upptäckter och nya saker att testa. Precis så som jag vill ha det.

 

4 svar

  1. Vasselsjön?

    30 juli 2011 kl. 16:02

  2. Staffan H

    LillaB: Inte alls omöjligt, men jag hade inte en tillräckligt detaljerad karta med mig för att kunna ta reda på namnet och sedan föll det hela ur minnet tills jag tittade på bilderna på hårddisken. Sjön ligger inte så långt ifrån ”Nyfiket” och på vänster sida om man har kylaren mot Hällefors till.

    30 juli 2011 kl. 16:24

  3. Då är det Vasselsjön. Bilderna under etiketten Sjön hos mig är just därifrån. Jag brukar stå där man kan bada – strax efter Nyfiket.

    Väldigt vackert tidiga morgnar när solen ligger lite snett över Kindlahöjden. Vackert annars också, förresten.

    30 juli 2011 kl. 17:03

  4. Staffan H

    LillaB: Tackar så mycket för det och för bildtipset. Om jag kommer ur sängen en tidig morgon kanske man borde bege sig dit med kameran.

    31 juli 2011 kl. 09:37

Kommentera

