Värre än vanligt…

Fel!

Det började med att jag sakligt konstaterade att bilden ovan är helt fel. För många hade rätt åtgärd varit att markera bilden och trycka på ”Delete”, men det var mer än jag förmådde göra. Kanske finns det något visst i bilden, trots allt? Något som vill och bör visas upp? Alltså redigerade jag den lite grann och sedan fick den leva vidare.

Nu skulle ju tillvaron för den bilden bli trist om den inte fick lite sällskap och eftersom jag på sistone ägnat mycket tid åt disciplinerad fotografi, kände jag väldigt starkt för att dra ut på stan med kameran och ta bilder som antingen skulle avvika starkt mot ”som man gör” eller gick att redigera på motsvarande sätt.

Sent eftermiddagsljus skulle också hjälpa till, så jag höll mig hemma och laddade upp med en eftermiddagslur innan jag drog iväg. Nu skulle det ovanliga, det som sällan får komma med på bild, det som ingen ser något i osv drabbas av mig och min kamera om jag råkade passera förbi.

Jag måste erkänna att jag hade några väldigt roliga timmar och log stort och brett för mig själv var gång jag hittade något ”skruvat”. Nu får bilderna tala för sig själva istället. Det blir bäst så, för annars  babblar jag på i det oändliga och det hör också till de saker som får mig att storkna just nu. Förhoppningen om att en och annan ortodox typ får tuppjuck av bilderna får räcka.

Till sist: Mer fri fotografi åt folket! 😀

 

2 svar

  1. Bilden med den fräsande gargoylen tycker jag mycket om. Det är en Mira-bild. Är det S:a Gertud?

    1 augusti 2011 kl. 09:49

  2. Staffan H

    Mira: Det är det.

    1 augusti 2011 kl. 10:05

Kommentera

