Värre än vanligt…

Gamla bilder blir som nya

Egentligen borde jag ha använt tid till att fortsätta mina studier i Camera RAWs och Photoshops mysterier, men samtidigt kände jag för att öva på egen hand ett tag och få det jag hittills lärt mig under skinnet. Repetition är all kunskaps moder, heter det ju och det stämmer.

Jag börjar hitta bland snabbvägarna i programmen och farten har jag också fått upp. Därför kände jag starkt för att leka rejält med en bild jag tog tidigare i somras. En tidigare version gjorde jag i GIMP. Det funkade ju bra, men något sade mig att jag borde kunna göra betydligt mer med bilden utan att det skulle vara svårt. Samma röst sade även att det förmodligen skulle gå snabbare också.

Rösten hade väldigt rätt; att redigera om bilden gick snabbt och lätt och slutresultatet är bättre en den första versionen – och då gjorde jag mindre med den!

 

Kommentera

