Värre än vanligt…

Ett djupdyk i bildarkivet

Jag håller på att gå igenom och redigera ett antal bilder som jag tog i måndags, men – nu säger jag det rent ut – digital bildbehandling är bland det tråkigaste jag vet, så jag gör bara ett par bilder om dagen. Det kommer med andra ord att ta sin tid innan jag är klar med dem. För att inte ni ska bli alldeles utan nya inlägg, stoppade jag ned handen i en av arkivlådorna och tog fram en bild på måfå. Det blev den här.

Naturligtvis har jag inga anteckningar om när bilden är tagen, men jag vill ha det till att det var ungefär 20 år sedan den togs. Motivet är från sjön Båven i Sörmland. Där tillbringade jag tio av barndomens somrar, men när den här bilden togs började det bli höst. Naturligtvis är den tagen med vanlig film så jag skannade in papperskopian (som är en maskingjord kopia). Det är en bild från en trakt jag tycker mycket om, så jag är glad för att jag hittade just den och fick därmed tillfälle att dela den med er.

 

4 svar

  1. Magnus

    Trevlig blogg, Staffan.
    Kul att stöta på dig i cyberrymden efter 40 år
    Jag läser bloggen och ser på bilderna med mycket stor behållning.
    Särskilt bilden i inlägget från 25 september 2010 tycker jag var alldeles extra fin. Jag vankade ju på över den skolgården lika ofta som du under 6 års tid. (Och det vete 17 om inte killen till vänster är lite lik mig. Minns du vilka som är avbildade ?).
    Du ser på den (opublicerade) e-mail-adressen vad jag heter i efternamn:-).
    Mvh,
    Magnus

    2 september 2011 kl. 13:49

  2. Staffan H

    Hej Magnus!

    Vilken trevlig överraskning jag fick när jag fann din kommentar! Som du säkert redan listat ut tyckte även jag om bilden på vår gamla skolgård, men vilka personerna är har jag ingen aning om. Ditt uppdykande i cyberrymden gjorde mig väldigt glad och stort tack för att du tog dig tid att skriva ett par rader.

    3 september 2011 kl. 13:12

  3. Den sjön kunde vara Fisksjön. Påminner väldigt mycket om den. De klara speglande vattnet på kvällskvisten. Fint Tur du hittade det kortet.

    4 september 2011 kl. 14:00

  4. Staffan H

    Skogsnuvan: Tack snälla! Det är något speciellt med vatten och sjöar, men inte alltid så värst lätt att fånga på film. Därför är även jag glad för att jag hittade bilden. Nu ska du få lite färgprakt att gotta dig åt i nästa inlägg. 🙂

    4 september 2011 kl. 18:01

Kommentera

